Pšeno je v našom jedálničku zhruba 5 rokov. Priznám sa, že pred tým som ho nepoznala. Pritom je to tak úžasná obilovina, ktorá je nielen bezlepková, ale nesmierne rozmanitá a chutná. Skvelo chutí na sladko aj na slano. Moja dcérka ju má v jedálničku od prvých príkrmov a patrí naozaj medzi jej obľúbené. Vhodná je už od 6tich mesiacov.

Strukovinové pšenoto je sýte aj pre dospelých, ktorým ho ešte dohutím soľou, chilly, prípadne kari korením, kto má rád.

Poďme sa pozrieť na to čo budeme potrebovať. Množstvá nechám na Vás či pripravujete porciu len pre bábätko, alebo aj pre ďaľších stravníkov:)

  • pšeno premyté teplou vodou, aby sme ho zbavili ľahko nahorkastej chuti
  • mungo fazuľky vopred namočené na 12-18 hodín
  • pór
  • ghee maslo
  • hrášok
  • cvikla
  • kurkuma

Na ghee masle zľahúčka osmahneme pór, pridáme cviklu a chvíľočku restujeme. Mungo fazuľky varíme v malom hrci samotné, zaliate novou čerstvou vodou. Tú v ktorej sa namáčali vylejeme. Pridáme bobkový list a v prikrytom hrnci varíme do mäkka. Pšeno môžeme variť samotné v pomere 2:1 v prospech vody. Keď sa voda vyparí tak ho prikryjeme a necháme dôjsť mimo ohňa, zhruba 10 minút. Taktiež ho môžeme prisypať k orestovanému póru a cvikle. Zaliať zľahka vodou, prikryť pokrievkou a podusiť spolu. V polovici dusenia môžeme prisypať mrazený, omytý hrášok. Podľa potreby dochutíme. Bábätku v podstate ani veľmi netreba. Možno malá štipka kurkumi.

Related Posts

Latest Stories

Vianočná večera

Lososové fašírky

Vianočný Daniel Wellington

Pečené vločky s gréckym jogurtom a jablkami

Domáce tortily

Tekvicový cheescake

Šošovicový dhal

Pšenovo banánový chlebík

Search stories by typing keyword and hit enter to begin searching.