Neviem si predstaviť varenie počas jesenno-zimného obdobia bez používania hokaida v mojej kuchyni. Celá rodina má rada rôzne úpravy tejto skvelej zeleniny. Polievky, fašírky, rizotá, prívarky či dokonca noky. Na to všetko sa hokaido hodí. Vďaka jeho nasladlej príjemnej chuti je to jedna zo zaručených zelenín, ktorú Vaše bábätko bude pravdepodobne milovať. Často sa stáva, že ak Vaše bábätko odmieta príkrmy je vysoko pravdepodobné, že hokaido si dá:) Osobná skúsenosť pri prvorodenom:)) Hokaido je bohatým zdrojom minerálnych látok, vitamínov a rôznych pre telo prospešných živín. Pomáha pri liečení kožných ochorení, čo sa môže hodiť pri častých ekzémoch, ktorými bábätká v útlom veku trpia. Podporuje obličky, má vysoký obsah železa a silné protirakovinové účinky. Verme však, že našich detičiek sa to netýky. Toto jedlo je výborné aj pre Vás mamičky. Má málo kalórii, odvodňuje, podporuje trávenie a pomáha upraviť vyprázdňovanie, ktoré ste možno mali komplikovanejšie, najmä v čase pokročilého tehotenstva. Túto kombináciu s červenou šošovicou mám veľmi rada. Získame tak krásne vyvážené jedlo bohaté aj na bielkoviny, vďaka šošovici.Tým, že je lúpaná, tak sa ľahšie trávi a nenadúva tak veľmi, ako nelúpané strukoviny. Preto je to jedna z najvhodnejších strukovín na začiatok. Tomuto pokrmu nechýba ani dostatok vlákniny vďaka cereálnej ryži a zároveň zasýti celú rodinu.

Poďme na prípravu:

  • hokaido tekvicu ( používa sa aj šupka, v ktorej je množstvo vitamínov. Treba ho dôkladne vydrhnúť kefkou na zeleninu. Časť, ktorú však dávate bábätku treba ešte ošúpať, kvôli jeho postupnému vývoju tráviaceho traktu.)
  • pór
  • červená lúpaná šošovica ( netreba vopred namáčať, len opláchnuť)
  • ghee maslo
  • cereálnu ryžu
  • mrkvu ( použila som dvojfarebnú, len tak pre moju radosť:)
  • bobkový list
  • čerstvá petržlenová vňať
  • koreniny pre dospelých : kurkuma, kari, sladká mletá paprika, himalájska soľ, ume ocot

Na ghee masle orestujeme pór. K jemne osmahnutému, pridáme na kocky nakrájanú hokaido tekvicu. Postupne pridáme očistenú, postrúhanú mrkvu. Kým si restujeme zeleninku, už sa nám môže variť ryža. Pokiaľ použijete cereálnu, tak rátajte s tým, že sa varí zhruba trištvrte hodinu. Poriadne ju prepláchnite a zalejte 3-4 násobkom vody, ako bolo množstvo ryže. Po zovretí vody, nechajte variť na miernom ohni. Po zmiznutí vody, prikryjte a nechajte dôjsť pár minút pod pokrievkou. V panvici, v ktorej sa nám restovala zeleninka pridáme prepláchnutú červenú šošovicu, petržlenovú vňať a bobkový list. Všetko zalejeme vodou, tesne nad hladinu zeleniny. Necháme zovrieť a potom prikryté variť pod pokrievkou. Červená šošovica sa varí zhruba 15 minút. Viac nie je treba ani ostatnej zeleninke na panvici. Napokon všetko spolu zmiešajte. Bábätkovskú porciu odoberieme, ak ste to nepripravovali samostatne na sólo panvičke. Zvyšnú zeleninu dochutíme, hore spomínanými koreninami. Na záver môžeme zaliať trochou ume octu, ktorý dodá jedlu poslednú kvapku skvelého dochutenia.

Related Posts

Latest Stories

Vianočná večera

Lososové fašírky

Vianočný Daniel Wellington

Pečené vločky s gréckym jogurtom a jablkami

Domáce tortily

Tekvicový cheescake

Šošovicový dhal

Pšenovo banánový chlebík

Search stories by typing keyword and hit enter to begin searching.